جاذبه های گردشگری جهانگردشگری

پارک تفریحی دیزنی لند کجاست؟

پارک تفریحی دیزنی لند پاریس، یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین مقاصد تفریحی در اروپا است. این پارک که در سال 1992 افتتاح شد، شامل دو پارک مجزا است: دیزنی لند پارک (Disneyland Park) و استودیوهای والت دیزنی (Walt Disney Studios Park).
برای آشنایی بیشتر با پارک تفریحی دیزنی لند با سایت فرارسانه همراه باشید.

دیزنی لند پارک (Disneyland Park)

این پارک اصلی‌ترین بخش دیزنی لند پاریس است و به پنج سرزمین موضوعی تقسیم می‌شود:

  • Main Street, U.S.A. طراحی شده به سبک یک شهر کوچک آمریکایی در اوایل قرن بیستم. دارای مغازه‌ها، رستوران‌ها و امکانات تفریحی. خیابان اصلی که به قلعه زیبای خفته منتهی می‌شود.
  • Fantasyland دنیای داستان‌ها و افسانه‌های دیزنی. شامل جاذبه‌هایی مانند قلعه زیبای خفته، پیتر پن، و پرواز دامبو. مناسب برای کودکان و خانواده‌ها.
  • Adventureland الهام گرفته از ماجراجویی‌های داستان‌های کلاسیک و فیلم‌های دیزنی. شامل جاذبه‌هایی مانند جزیره گنج، معبد ادونچر و سفرهای کارائیب.
  • Frontierland بازسازی شده به سبک غرب وحشی آمریکا. دارای جاذبه‌هایی مانند قایق بخار مارک تواین، جزیره تام سایر، و قلعه کوهستان رعد و برق.
  • Discoveryland آینده و علم تخیلی را به تصویر می‌کشد. شامل جاذبه‌هایی مانند سفر به ماه و مسابقه فضایی با سفینه فضایی بلاسپین.
پارک تفریحی دیزنی لند پاریس
پارک تفریحی دیزنی لند پاریس

استودیوهای والت دیزنی  (Walt Disney Studios Park)

این پارک به صنعت فیلم‌ سازی و سرگرمی‌های هالیوودی اختصاص دارد و به چهار بخش تقسیم می‌شود:

  • Front Lot ورودی اصلی پارک با معماری شبیه به استودیوهای فیلم‌سازی هالیوود. شامل رستوران‌ها و مغازه‌ها.
  • Toon Studio به شخصیت‌های کارتونی دیزنی اختصاص دارد. شامل جاذبه‌هایی مانند آکادمی هنرهای رزمی و رانندگی ریمکس.
  • Production Courtyard تمرکز بر روی فرآیند تولید فیلم و تلویزیون. شامل جاذبه‌هایی مانند تور استودیوی فیلم‌سازی و نمایش‌های زنده.
  • Backlot جاذبه‌هایی مرتبط با صحنه‌های اکشن و جلوه‌های ویژه. شامل جاذبه‌هایی مانند سواری سریع و خشن و نمایش‌های ماشین‌سواری.

دیزنی لند پاریس همچنین میزبان تعدادی نمایش، رژه و رویداد ویژه در طول سال است. محبوب ترین این رویدادها شامل نمایش آتش بازی شبانه و مراسم کریسمس دیزنی لند پاریس است. دیزنی لند پاریس یک مقصد گردشگری محبوب است و سالانه میلیون ها بازدید کننده دارد. این پارک به عنوان یکی از شادترین مکان های روی زمین شناخته شده است و مکانی عالی برای ایجاد خاطرات با خانواده و دوستان است.
اگر می خواهید با عجیب ترین و خاص ترین پارک های دنیا آشنا شوید مقاله موجود در سایت فرارسانه را مطالعه کنید.

تاریخچه دیزنی لند

ایده دیزنی لند در ذهن والت دیزنی در اواخر دهه 1940 زمانی که او با دخترانش به پارک های تفریحی می رفت، شکل گرفت. او مکانی را تصور می کرد که در آن هم کودکان و هم بزرگسالان بتوانند از آن لذت ببرند. در سال 1954، دیزنی 12 هکتار زمین در آناهیم، کالیفرنیا را برای ساخت دیزنی لند خریداری کرد. ساخت و ساز این پارک یک سال به طول انجامید و 17 میلیون دلار هزینه داشت.

تاریخچه دیزنی لند
تاریخچه دیزنی لند

دیزنی لند در 17 ژوئیه 1955 با حضور بیش از 50000 نفر افتتاح شد. این پارک بلافاصله به یک موفقیت بزرگ تبدیل شد و در اولین سال خود بیش از 17 میلیون بازدید کننده داشت. در دهه های 1960 و 1970، دیزنی لند به رشد خود ادامه داد و چندین سواری و جاذبه جدید به آن اضافه شد.

دیزنی لند همچنان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در جهان است. این پارک سالانه بیش از 50 میلیون بازدید کننده دارد و به عنوان یکی از شادترین مکان های روی زمین شناخته شده است. دیزنی لند تنها پارک موضوعی است که تحت نظارت مستقیم والت دیزنی طراحی و ساخته شده است.
برای آشنایی با زیباترین برج های دنیا می توانید مقالات موجود در سایت فرارسانه را مطالعه کنید.

بهترین بازی های پارک تفریحی دیزنی لند

انتخاب بهترین بازی های دیزنی لند به سلیقه و علایق شما بستگی دارد. با این حال، می توانم برخی از محبوب ترین و پرهیجان ترین بازی ها را به شما معرفی کنیم.

  • قطار فضایی کوهستان بزرگ (Big Thunder Mountain Railroad): این ترن هوایی کلاسیک شما را به سفری پرماجرا در معدن طلا می برد.
  • چرخش ستاره ای جنگ ستارگان (Star Wars Hyperspace Mountain): با سرعت نور در کهکشان سفر کنید و با شخصیت های جنگ ستارگان مورد علاقه خود ملاقات کنید.
  • راک اند رول کوستر (Rock ‘n’ Roller Coaster with Aerosmith): با آهنگ های Aerosmith بر روی این ترن هوایی پرسرعت سوار شوید.
  • قطار وحشت (Phantom Manor): در این عمارت متروکه مرموز، با ارواح و موجودات ترسناک روبرو شوید.
  • راتاتویی: ماجراجویی موش کوچولو (Ratatouille: The Adventure): با رمی، شخصیت محبوب انیمیشن موش سرآشپز، در این سواری 4 بعدی به یک ماجراجویی آشپزی بپردازید.
  • Peter Pan’s Flight: با پیتر پن و بچه های گمشده به سفری جادویی در جزیره هرگز بزرگ پرواز کنید.
  • سفید برفی و هفت کوتوله (Snow White and the Seven Dwarfs): با سوار شدن بر این ترن هوایی ملایم، داستان سفید برفی را تجربه کنید.
    اگر قصددارید با معروف ترین شهربازی های ایران آشنا شوید مقاله موجود در سایت فرارسانه را مطالعه کنید.
قطار فضایی کوهستان بزرگ
قطار فضایی کوهستان بزرگ
  • دزدان دریایی کارائیب (Pirates of the Caribbean): با دزدان دریایی در یک سفر دریایی پرماجرا همراه شوید و از غارها، آبشارها و نبردهای دریایی عبور کنید.
  • سفارشات پادشاه (Le Carrousel de Lancelot): سوار بر اسب های این چرخ فلک زیبا شوید و از منظره های سرزمین افسانه ای لذت ببرید.
  • سفارشات پادشاه (Mad Tea Party): در این فنجان های چای غول پیکر که دور خود می چرخند، به یک مهمانی چای دیوانه وار با کلاهک بر سر دعوت شده اید.

علاوه بر این ها، نمایش های زنده، شخصیت های ملاقات، و رستوران های متعددی نیز در دیزنی لند وجود دارند که می توانید از آنها لذت ببرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا