جاذبه های گردشگری ایرانگردشگری

جاذبه های گردشگری بندر انزلی

بندر انزلی در شمال ایران، در استان گیلان واقع شده است و به عنوان یکی از مراکز اصلی تجارت و ترانزیت در منطقه خزر نقش مهمی در اقتصاد ایران ایفا می کند همچنین به عنوان یک مقصد گردشگری محبوب در شمال ایران شناخته می شود. بندر انزلی شهری در استان گیلان، در شمال غربی ایران است.

این شهر مرکز شهرستان بندر انزلی و همچنین یکی از مهم ‌ترین شهرهای گردشگری، اقتصادی و ورزشی ایران به شمار می‌رود. بندر انزلی در کرانه جنوبی دریای خزر واقع شده است و آب و هوای مرطوبی دارد. این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، از مقاصد محبوب گردشگری در ایران است. اگر به دنبال یک مقصد گردشگری زیبا و سرشار از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی هستید، بندر انزلی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.
برای آشنایی با جاذبه های گردشگری بندر انزلی با مجله اینترنتی فرارسانه همراه باشید.

جاذبه های گردشگری بندر انزلی
جاذبه های گردشگری بندر انزلی

جاذبه های گردشگری بندر انزلی

بندر انزلی، شهر ساحلی زیبا در استان گیلان، مملو از جاذبه های گردشگری طبیعی، تاریخی و تفریحی است که هر ساله مسافران زیادی را به خود جذب می کند. در اینجا به برخی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری بندر انزلی اشاره می کنیم:

تالاب انزلی: این تالاب بزرگترین تالاب طبیعی ایران و یکی از مهمترین تالاب های جهان از نظر تنوع زیستی است. تالاب انزلی زیستگاه انواع مختلف پرندگان، ماهی ها و گیاهان است و از جمله مناطق گردشگری محبوب بندر انزلی به شمار می رود. می توانید با قایق در تالاب گشت بزنید، از نیلوفرهای آبی دیدن کنید و از پرنده نگری لذت ببرید.
در یکی از مقالات سایت فرارسانه به بررسی مکان های دیدنی استان مازندران پرداخته ایم. برای آشنایی با این مکان ها مقاله موجود در سایت را مطالعه کنید.

  • ساحل انزلی: ساحل انزلی یکی از زیباترین سواحل دریای خزر است. می توانید در ساحل قدم بزنید، شنا کنید، حمام آفتاب بگیرید یا از ورزش های آبی مانند جت اسکی و قایق سواری لذت ببرید.
  • پارک جنگلی انزلی: پارک جنگلی انزلی مکانی عالی برای پیک نیک، پیاده روی و دوچرخه سواری است. در این پارک می توانید از منظره زیبای تالاب انزلی و دریای خزر لذت ببرید.
  • موزه تاریخ و مردم شناسی گیلان: این موزه در عمارتی تاریخی واقع شده است و در آن مجموعه های مختلفی از اشیاء و آثار مربوط به تاریخ و فرهنگ مردم گیلان به نمایش گذاشته شده است.
  • برج میلاد انزلی: این برج بلندترین برج گیلان و دومین برج بلند ایران است. از بالای این برج می توانید نمایی پانوراما از شهر بندر انزلی و دریای خزر را مشاهده کنید.
  • بازار انزلی: این بازار یکی از قدیمی ترین و بزرگترین بازارهای شمال ایران است. در این بازار انواع مختلف کالاهای ایرانی و خارجی به فروش می رسد.
  • دهکده ساحلی: دهکده ساحلی انزلی مجموعه ای از رستوران ها، کافه ها و مغازه ها است که در کنار ساحل قرار دارد. می توانید در دهکده ساحلی قدم بزنید، غذا بخورید و از منظره زیبای دریا لذت ببرید.
  • بلوار ساحلی: بلوار ساحلی انزلی مکانی عالی برای پیاده روی، دوچرخه سواری و اسکیت است. در طول بلوار ساحلی می توانید از پارک ها، کافه ها و رستوران ها دیدن کنید.
  • آکواریوم انزلی: آکواریوم انزلی بزرگترین آکواریوم ایران است و در آن انواع مختلف ماهی ها، آبزیان و خزندگان دریایی نگهداری می شود.
پارک جنگلی انزلی
پارک جنگلی انزلی

علاوه بر جاذبه های ذکر شده، بندر انزلی دارای جاذبه های گردشگری دیگری مانند پل میان پشته، کاخ میان پشته، موزه شهدا، مسجد جامع، کلیسای کاتولیک و غیره نیز می باشد.

بهترین زمان برای سفر به بندر انزلی

بهترین زمان برای سفر به بندر انزلی به سلیقه شما و نوع سفری که می خواهید بستگی دارد. اگر به دنبال آب و هوای خنک و مطبوع هستید، بهار (از اواخر فروردین تا اوایل خرداد) و پاییز (از اواخر شهریور تا اواخر آبان) بهترین زمان برای سفر به بندر انزلی است. در این فصل ها هوا نه گرم و نه سرد است و بارندگی نیز کم است.

اگر به دنبال تفریحات آبی و ساحلی هستید، تابستان (از اواخر خرداد تا اواخر شهریور) بهترین زمان برای سفر به بندر انزلی است. در این فصل هوا گرم و آفتابی است و می توانید از شنا، آفتاب گرفتن و ورزش های آبی لذت ببرید. اگر به دنبال خلوت و آرامش هستید، زمستان (از اواخر آبان تا اواخر فروردین) بهترین زمان برای سفر به بندر انزلی است. در این فصل هوا سرد و بارانی است، اما هتل ها و اقامتگاه ها خلوت تر و ارزان تر هستند.
اگر دوست دارید با پل طبیعت در تهران آشنا شوید مقاله موجود در سایت فرارسانه را مطالعه کنید.

غذاهای محبوب بندر انزلی

بندر انزلی به عنوان یکی از شهرهای شمالی ایران، دارای غذاهای محلی خوشمزه و متنوعی است که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ماهی:  ماهی سفید، ماهی آزاد، ماهی قزل آلا و کیلکا از جمله ماهی های پرطرفدار در بندر انزلی هستند که به روش های مختلف مانند کباب، قلیه، شکم پر و … طبخ می شوند.
  • مرغ: مرغ شکم پر، مرغ ترش، مرغ فیش و جوجه کباب از جمله غذاهای محبوب مرغی در بندر انزلی هستند.
  • خورشت: خورشت قورمه سبزی، خورشت فسنجان، خورشت مرغ ترش و خورشت باقلا قاتق از جمله خورشت های پرطرفدار در بندر انزلی هستند.
  • کباب: کباب کوبیده، کباب لا پلو، کباب ترش و کباب قرقوری از جمله کباب های محبوب در بندر انزلی هستند.
  • برنج: پلو کباب، باقلاقاتق، چلو ماهی و دمی گوجه از جمله غذاهای محبوب برنجی در بندر انزلی هستند.
  • دیگر غذاها: از دیگر غذاهای محبوب بندر انزلی می توان به اشپل کوکو، زیتون پرورده، کدو خورش، قلیه ماهی، اناربیج، واویشکا و کال کباب اشاره کرد.
غذاهای محبوب بندر انزلی
غذاهای محبوب بندر انزلی

بیشتر بدانید: دیدنی های جاده هراز
غذاهای بندر انزلی به طور کلی با ذائقه ایرانی سازگار است و از ادویه های مختلفی در پخت آنها استفاده می شود. اگر به دنبال غذاهای دریایی هستید، بندر انزلی بهترین مکان برای شما است. در رستوران های بندر انزلی می توانید انواع مختلف غذاهای محلی و ایرانی را با قیمتی مناسب میل کنید. هنگام سفارش غذا در رستوران های بندر انزلی، از پرسنل رستوران در مورد مواد تشکیل دهنده غذاها و میزان تندی آنها سوال کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا