رپورتاژ آگهی

چرا نباید به هر چاپخانه‌ای اعتماد کرد؟

چکیده : یک چاپخانه غیر حرفه ای چه مشکلاتی برای ما ایجاد می کند؟ چرا نباید به هر چاپخانه ای مراجعه کنیم؟

اگر در محیط‌های مختلف تبلیغ چاپی جذابی دیدید، نیمی از کیفیت آن به چاپخانه برمی‌گردد. یک تبلیغ هرچقدر هم حرفه‌ای، خلاقانه و جذاب طراحی شده باشد، اگر توسط دستگاه‌های پیشرفته و روی متریال باکیفیت چاپ نشوند، نتیجه مطلوبی ندارند و نمی‌توانند آنطور که باید، توجه مخاطبان را جلب کنند.

تکنسین‌های چاپخانه‌های حرفه‌ای به جزئی‌ترین نکات هم برای چاپ تبلیغات باکیفیت توجه می‌کنند تا نتیجه نهایی دقیقا مطابق با انتظار مشتری باشد. آن‌ها همچنین خدمات مورد نیاز مشتریان از جمله تحویل به‌موقع، ارسال به محل مورد نظر آن‌ها و تنوع محصولات را ارائه می‌دهند و تعداد زیادی مشتری راضی دارند. چاپخانه‌های بزرگ خدمات مختلفی از جمله چاپ ساک دستی ، استند رول آپ ، کاتالوگ و پوستر را به‌صورت همزمان ارائه می‌دهند، در نتیجه شما نیازی نخواهید داشت هر بخش از سفارش را به یک مجموعه بدهید.

من به‌عنوان نویسنده این گزارش، تجربه زیادی از همکاری با چاپخانه‌های مختلف داشته‌ام و بارها به‌خاطر اشتباهات چاپخانه‌ها و عدم قبول مسئولیت توسط آن‌ها، مجبور شده‌ام سفارش‌های خود را تکرار کنم. به همین دلیل در این گزارش تجربه‌های خود را با شما به اشتراک می‌گذارم تا شما هم متوجه شوید چرا نباید به هر چاپخانه‌ای اعتماد کنید!

۵ دلیلی که نباید به هر چاپخانه‌ای اعتماد کنید

چاپخانه‌هایی که اعتبار خوب یا نمونه کارهای باکیفیتی ندارند، ممکن است کار نهایی را با ایرادهای مختلف به شما تحویل بدهند. این مراکز معمولا بعد از تحویل هم زیر بار اصلاح نمی‌روند و برای اشکال‌های موجود بهانه‌تراشی می‌کنند. بعضی از چاپخانه‌ها هم بنا به دلایل غیرمنطقی هزینه بیشتر از مشتریان دریافت می‌کنند که این هزینه با کیفیتی که ارائه می‌دهند، مطابقت ندارد. به همین دلیل است که باید در انتخاب چاپخانه دقت داشته باشید. در ادامه تفاوت چاپخانه‌های مختلف با یکدیگر را بررسی می‌کنیم.

۱. دستگاه‌های چاپخانه‌های مختلف باهم متفاوت است

کیفیت کار چاپخانه‌ها به دو نکته برمی‌گردد: تجهیزات و تکنولوژی‌هایی که مورد استفاده قرار می‌دهد و تکنسین‌هایی که با آن‌ها کار می‌کند. اگر دستگاه‌های چاپخانه پیشرفته نباشد، احتمالا رنگ‌ها را مطابق با آنچه در مانیتور می‌بینید، چاپ نمی‌کند یا ممکن است دقت پایینی در چاپ جزئیات داشته باشد. بهترین روش چاپ برای تبلیغات به‌خصوص در تیراژ بالا، چاپ آفست است. زیرا هم کیفیت بالایی دارد، هم تیراژ بالا را در زمان کوتاهی چاپ می‌کند و هم قیمت آن مناسب است. چاپ دیجیتال هم برای ابزارهایی که در تیراژ پایین چاپ می‌شوند، مناسب هستند.

مهارت تکنسین‌ها هم از دیگر نکاتی است که در چاپخانه‌های مختلف باهم متفاوت است. اجرای طرح در محل صحیح و برش کاغذها از محل تعیین‌شده، جزو مهم‌ترین نکاتی است که تکنسین‌های حرفه‌ای به آن توجه می‌کنند. به‌عنوان مثال در یکی از چاپ ساک دستی که ثبت کرده بودم، متوجه شدم که سوراخ پانچی که قرار است دسته ساک از آن عبور کند، نزدیک به لبه ساک دستی است. به‌همین دلیل وقتی مشتریان محصولات سنگین‌تر را داخل ساک قرار می‌دادند، قیمت بالایی پانچ پاره می‌شد و دیگر امکان حمل محصول با ساک دستی وجود نداشت. این مسئله مشکلات زیادی برای محصولات شکستنی ما ایجاد کرد.

۲. همه چاپخانه‌ها خوش‌قول نیستند

اگر شما هم تجربه شرکت در نمایشگاه یا رویداد یا برگزاری یک کمپین مناسبتی را داشته باشید، می‌دانید خوش‌قولی چاپخانه تا چه اندازه اهمیت دارد. یکی از ساده‌ترین و مهم‌ترین ویژگی‌های چاپخانه‌های حرفه‌ای خوش‌قولی آن‌هاست. وقتی چاپخانه‌ها محصولات را در تاریخ تعیین‌شده تحویل نمی‌دهند، همه کارها در هم گره می‌خورد و هزاران مشکل به‌وجود می‌آید. یک تجربه عجیب من در کار با چاپخانه‌های غیرحرفه‌ای این است که بخشی از سفارش را در تاریخ تعیین‌شده تحویل می‌دهند و مابقی آن بعد از چند روز تأخیر ارسال می‌شود! آن‌ها با این حرکت، خود را به‌عنوان مجموعه‌ای خوش‌قول معرفی می‌کنند.

علاوه بر خوش‌قولی، ارائه خدمات چاپ فوری توسط چاپخانه هم نکته‌ای است که باید به آن توجه کرد. کسب‌وکارهایی که همیشه سفارش چاپ دارند، معمولا در صورت رضایت با یک چاپخانه کار می‌کنند. گاهی اوقات سفارش‌های فوری پیش می‌آید و اگر آن چاپخانه خدمات چاپ فوری ارائه ندهد، با مشکل مواجه می‌شوند. تصور کنید مجبور باشید در حین عجله‌ای که برای انجام کارهای رویداد دارید، به دنبال چاپخانه‌ای بگردید که هم کیفیت مورد انتظارتان را به شما ارائه دهد و هم خدمات چاپ فوری داشته باشد! برای جلوگیری از این کابوس، بهتر است وقتی سر فرصت به دنبال چاپخانه می‌گردید، به خدمات چاپ فوری آن هم توجه کنید!

۳.قیمت تبلیغات چاپی همه‌جا یکسان نیست

همه ما برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها دوست داریم بالاترین کیفیت را با بهترین قیمت دریافت کنیم. اولین نکته‌ای که درباره قیمت چاپ باید بدانید این است که چاپخانه‌هایی که قیمت خیلی پایین‌تر از سطح بازار دریافت می‌کنند، معمولا پایین‌ترین کیفیت را به شما ارائه می‌دهند. من یک بار برای خرید پاپ آپ این فریب را خوردم. در آگهی‌های غیررسمی، آگهی یک چاپخانه را دیدم و برای چاپ استند پاپ آپ با مجموعه تماس گرفتم و از شنیدن قیمت پایین‌تر از سایر چاپخانه‌ها خوشحال شدم. البته این خوشحالی من فقط تا قبل از اینکه پاپ آپ‌های نهایی را ببینم، ادامه داشت! آن استندها رکوددار پایین‌ترین کیفیتی بودند که من از یک چاپخانه دریافت کردم.

بعضی از چاپخانه‌ها خدمات قابل قبولی ارائه می‌دهند، اما هزینه‌ای بسیار بیشتر از عرف دریافت می‌کنند. این چاپخانه‌ها ممکن است هزینه‌های جانبی را اعلام نکنند یا با استراتژی‌های تبلیغاتی اغراق‌آمیز شما را فریب دهند تا برای یک محصول معمولی، هزینه‌ای چند برابر پرداخت کنید. پس حین انتخاب چاپخانه به این نکته هم توجه داشته باشید.

چاپخانه‌های حرفه‌ای معمولا مراکز بزرگی هستند که به صورت عمده کار می‌کنند. به همین دلیل می‌توانند سفارش‌ها را با قیمت مناسب‌تری به مشتریان ارائه دهند. یک تکنیک دیگر برای کاهش قیمت این است که به‌صورت مستقیم با چاپخانه همکاری کنید و واسطه‌ها را کنار بگذارید.

تصویر استند پاپ آپ قرمز رنگ

۴. خدمات طراحی همه چاپخانه‌ها حرفه‌ای نیست

اگر شما هم مثل مجموعه ما گرافیست استخدام نکرده‌اید و کارهای گرافیکی را برون‌سپاری می‌کنید، احتمالا خدمات طراحی ابزارهای تبلیغاتی خود را نیز به چاپخانه می‌سپارید. دقت داشته باشید که بسیاری از گرافیست‌ها در زمینه طراحی بنرها، پوسترها و سایر طرح‌های دیجیتال فعالیت دارند. استخدام این افراد برای تبلیغات چاپی، بخاطر تجربه ناهماهنگ، ممکن‌ است نتایج نامطلوبی به دنبال داشته باشد. به‌عنوان مثال ممکن است با انتخاب پروفایل رنگی اشتباه، رنگ‌هایی که در مانیتور می‌بینید، با رنگ‌هایی که در نهایت چاپ می‌شود، تفاوت داشته باشد.

چاپخانه‌های حرفه‌ای خدمات طراحی را نیز به مشتریان خود ارائه می‌دهند و با گرافیست‌های باتجربه در زمینه محصولات چاپی همکاری می‌کنند. بنابراین شما به‌راحتی فقط می‌توانید ایده‌ها و نظرات خود را به آن‌ها انتقال دهید و در نهایت ایده‌هایتان را به‌صورت اجراشده با بهترین کیفیت تحویل بگیرید. توصیه من این است که با تیم طراح تعامل داشته باشید، کارهای آن‌ها را بررسی کنید، ایده‌های خود را به آن‌ها بگویید و تمام داده‌هایی که نیاز دارند را در اختیارشان قرار دهید. با این کار، رسیدن به نتیجه نهایی مطلوب خیلی ساده‌تر می شود.

۵. همه چاپخانه‌ها نمونه کارهای موفق ندارند

آخرین نکته، اولین چیزی است که باید درباره هر چاپخانه بررسی کنید. ابتدا نمونه‌کارهای قبلی را ببینید تا مطمئن شوید که چاپخانه مورد نظرتان سابقه کافی در زمینه چاپ ابزار مورد نظر شما را دارد. نمونه کارها همچنین کیفیت کار چاپخانه‌ را به‌صورت ملموس به شما نشان می‌دهند. بررسی نمونه‌کارها برای الهام گرفتن و ارائه طرح تبلیغ نیز کاربردی است. چاپخانه‌های حرفه‌ای معمولا نمونه‌کارهای خود را در معرض دید مشتری‌های جدید قرار می‌دهند تا آن‌ها با خاطری آسوده درباره همکاری تصمیم بگیرند.

در این گزارش تمام نکاتی که بر اساس تجربه به دست آورده بودم و درباره انتخاب بهترین چاپخانه می‌دانستم را با شما به اشتراک گذاشتم. برای انتخاب یک چاپخانه حرفه‌ای، ابتدا بررسی کنید افرادی که تجربه کار با مجموعه را دارند، درباره آن چه می‌گویند. سپس نمونه کارهای چاپخانه را چک کنید و در نهایت قیمت دقیق چاپ محصول مورد نظرتان را استعلام بگیرید. این ویژگی‌ها مشخص می‌کند با یک مجموعه حرفه‌ای طرف هستید یا نه.

این محتوا توسط آگهی دهنده منتشر شده و مجله اینترنتی فرارسانه مسئولیتی در قبال آن ندارد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا