رپورتاژ آگهی

هنگام انتخاب وکیل به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

وکیل خوب کسی است که با صداقت، تجربه و تخصص خود، به موکل خود کمک کند. اطلاعات و نکات مهم پرونده را برای قاضی بیان کند و با تلاش دلسوزانه برای احقاق حق موکل خود، تلاش نماید. برای اینکه بابت جلسات دادرسی و پیگیری پرونده، اطمینان خاطر داشته باشید،سعی کنید پرونده خود را به وکیلی بسپارید تا توانایی و تخصص لازم را در زمینه مسائل حقوقی داشته باشد. انتخاب وکیل مناسب برای پرونده های حقوقی نقش بسیار مهمی در نتیجه رای خواهد گذاشت.

در بعضی از دعاوی، شما می‌توانید با اعطای وکالت به وکلا، در جلسات دادگاه شرکت نکنید و وکیل به نمایندگی از شما در جلسات دادگاه حضور یابد. وکیل به دلیل آشنایی با قوانین و مقررات مربوطه، می تواند خواسته شما را به ‌درستی در دادگاه پیگیری نماید.

اگر در انتخاب وکیل خود دقت کافی داشته باشید و وکیل ماهر و با تجربه ای را انتخاب کنید، وکیل می تواند حقی را که به ‌طور کامل از بین رفته را برای شما احیا کند و نتیجه دادگاه را به نفع شما تغییر دهد. 

نکاتی در مورد انتخاب وکیل

برای انتخاب بهترین وکیل، باید نکاتی را در نظر داشته باشید که در ادامه برایتان شرح خواهیم داد:

  • وکیل خوب باید علاوه ‌بر صلاحیت و تخصص و تجربه کافی در زمینه موضوع پرونده، خصوصیاتی مانند پاک‌دستی، امانت‌داری و تلاش برای صلح و سازش طرفین در مواقعی که امکان صلح وجود دارد را نیز داشته باشد. یعنی اگر وکیلی فقط برای منافع خود و دریافت حق‌الوکاله بیشتر، پرونده شما را بپذیرد، و شما را راهنمایی نکند و یا شما را به سازش دعوت نکند، این فرد مناسب و شایسته وکالت نخواهد بود. 
  • وکیل خوب باید رازدار موکل خود باشد و صحبت های موکل خود را، به ‌عنوان امانت نزد خود نگه دارد و به دیگران بازگو نکند. زیرا امانت‌داری از صفات بارز وکلای خوب می باشد.
  • وکیلی را انتخاب کنید که با حفظ آرامش، در جلسات دادگاه حاضر شود و از شما دفاع کند.
  • وکیل خوب باید ابلاغ حکم دادگاه یا قرارها یا اخطاریه‌هایی را که نیاز است، موکل در جریان آن‌ها باشد را به اطلاع او برساند تا بتواند برای اثبات حقانیت خود، دلایل و مدارکی را تهیه نماید و به دادگاه ارائه دهد. عدم اطلاع موکل از این موارد ممکن است در صدور حکم به ضرر او باشد.
  • توانایی دفاع از موکل خود را داشته باشد و بتواند خواسته موکل خود را هم به‌ صورت شفاهی و هم کتبی بیان کند. ارائه شفاهی و کتبی این موارد نیازمند دانش حقوقی و اعتماد به ‌نفس بالای وکیل می باشد.
  • وکیل موظف است که موکل خود را به ‌درستی راهنمایی کند و به قصد دریافت حق‌الوکاله بیشتر او را وارد دعاوی حاشیه‌ای نکند، زیرا این رفتار به ‌دور از اخلاق و شان وکالت می باشد.
  • بهترین وکیل کسی است که حقیقت پرونده را از موکل خود پنهان نکند و اگر مدارک و ظواهر نشان‌دهنده این است که موکل پیروز دادگاه نخواهد شد، به دروغ به او وعده پیروزی ندهد. 
بهترین وکیل در شیراز

وکیل باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

وکلا باید در مورد پرونده و جزییات آن، اطلاعات کاملی را داشته باشند و با کشف حقیقت برای احقاق حق موکل خود، در دادگاه تلاش نمایند.

وکیل باید بعد از کشف واقعیت، با ارائه دلایل و مدارک مناسب مطابق مقررات قانونی به قاضی برای صدور رای عادلانه کمک کند.

به دلیل اینکه قوانین همواره در حال اصلاح و تغییر هستند، لازم است که وکیل مطالعه مستمر و علم به روز در رابطه با موضوع پرونده داشته باشد. 

 وکیل بایستی با آرامش و تمرکز کافی در جلسات دادگاه حاضر شود تا بتواند به شما کمک کند. 

وکیل موظف است نسبت ‌به قاضی، دادگاه و همکار طرف مقابل خود با احترام برخورد کند و برای احقاق حق موکلش نیز بدون ترس و با شجاعت تلاش نماید. اگر فردی با رانت و رشوه و توهین به همکارانش یا بی‌احترامی به شأن دادگاه رفتار کند، شایسته وکالت نمی باشد، زیرا یکی از خصوصیات بارز برای وکیل خوب و شایسته، برخورد و رفتار مناسب نسبت ‌به طرف مقابل و دادگاه است. لذا توصیه می‌شود در زمان انتخاب وکیل، خصوصیات و ویژگی‌های وکیل خوب را که بیان کردیم، را در نظر داشته باشید تا بتوانید انتخاب مناسبی برای پرونده خود، داشته باشید. همچنین اگر نیاز به مشاوره حقوقی دارید، می توانید با گروه بهترین وکلای شیراز در تماس باشید.

https://vakil-shiraz.com/

جمع بندی

همان‌طور که در مطالب بالا ذکر کردیم، لازم است که وکلا علاوه‌ بر دانش و تخصص در زمینه حقوقی از ویژگی‌های اخلاقی مناسب و مناعت طبع نیز برخوردار باشد. زیرا وکلا باید در شرایط پیچیده و دشوار دادرسی یا در زمان تشدید اختلافات طرفین دعوا، آرامش خود و موکلینش را حفظ نماید. اگر وکیلی مدام در پی تشویش و آشوب باشد و یا نظم جلسه دادرسی را برهم بزند، موجب سلب آرامش موکل و طرف مقابل می‌شود. همچنین تمرکز خود را نیز برای پیگیری پرونده از دست می‌دهد و این موضوع به زیان موکل خواهد بود. لذا توصیه می‌شود در زمان انتخاب، خصوصیات و ویژگی‌های وکیل خوب را که بیان کردیم، در نظر بگیرید تا بتوانید انتخاب مناسبی برای پرونده خود، داشته باشید. 

این محتوا توسط آگهی دهنده منتشر شده و مجله اینترنتی فرارسانه مسئولیتی در قبال آن ندارد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا